Aktuality
Jaké rezervy ve znalostech a dovednostech mají učitelky mateřských škol? / 17. 08. 2015 /
Výzkumný tým se mimo jiného zaměřil i na to, jaké rezervy ve znalostech a dovednostech učitelek v mateřských školách pociťují jejich ředitelky. Zde přinášíme souhrn odpovědí.
Rezervy ve znalostech či dovednostech učitelek mateřských škol pohledem jejich ředitelek
Nejvíce ředitelů pociťuje u svých učitelů rezervy při využívání nových metod a forem práce s dětmi (52 %), dále pak v práci s agresivními dětmi a v komunikaci s rodiči (40 %). Naopak nejméně respondentů vnímá problémy při identifikaci týraného dítěte (10 %) a v práci s dětmi ze sociálně vyloučeného prostředí (15 %). Je zřejmé, že tyto oblasti se týkají pedagogů v mateřských školách, které se nacházejí ve specifických lokalitách.
Skutečnost, že učitelky mají rezervy pouze v jedné oblasti, uvedlo 9 % respondentů (88 osob) a 14 % uvedlo (168 osob), že mají rezervy ve dvou oblastech. Ostatní respondenti uváděli tři a více oblastí.