Podnavigace
Aktuality
Realizační tým SRP uspořádal úvodní konferenci / 02. 11. 2016 /
Projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích uspořádal 2. listopadu 2016 úvodní konferenci, na které se kromě základních informací probírala také problematika provázanosti s dalšími systémovými projekty nebo téma inkluze. Odpolední program pokračoval workshopy, účastníci, zejména ze Středočeského kraje, řešili už konkrétní témata z oblasti místního akčního plánování.
Úvodní slovo na konferenci si vzal náměstek rezortu školství Václav Velčovský, do jehož odpovědnosti spadá sekce pro řízení operačních programů. Připomněl důležitost projektu a krátce jmenoval další systémové projekty v gesci MŠMT.
Dále hovořila ředitelka Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV) Helena Plitzová. Ta se věnovala mimo jiné zkušenostem organizace s realizací různých typů projektů. Účastníky konference, kterých přišlo do budovy Krajského úřadu Středočeského kraje 66 (myšleno bez hostů a řečníků), pozvala také na další významnou akci organizovanou NIDV – mezinárodní konferenci s tématem profesního rozvoje pedagogických pracovníků. I zde bude mít projekt SRP své zastoupení.
Poté se konference tematicky stočila nejen k projektu samotnému (prezentaci o projektu vedla projektová manažerka Jitka Chrtková), ale také o jeho aktuálním běhu (o řízení centra podpory informovala Jitka Baťková). Slovo si posléze vzala Jana Krejsová z Agentury sociálního začleňování, která podala zprávu mimo jiné o zapojení agentury do oblasti místního akčního plánování. Vystoupila i Marcela Mertinová, pověřená projektová manažerka P-KAP.
Před samotnými workshopy, které začaly ve dvě hodiny odpoledne, vystoupila ještě Markéta Pošíková, ředitelka MAS Podlipansko. Její prezentace se týkala inspirace z MAP ve Středočeském kraji pro ostatní. Slovo si vzal také místostarosta Prahy 12 Zbyněk Boublík, aby vnesl do dopoledne informace související s možnostmi pro plánování v Praze.
Zajímavou přednášku měla na konec dopoledního bloku Monika Tannenbergerová, která se dlouhodobě zabývá společným vzděláváním. Fenomén označila za evoluční změnu a připomněla některé základy související s nazíráním na uvedený fenomén chápaným ve prospěch všech dětí.
Prezentace KA 01 centra podpory
Příklad realizace MAP ve středních Čechách
Komplexní systém hodnocení ČŠI