Podnavigace
Dobrá praxe
Asistentka pedagoga s kolegyní hodnotí společné vzdělávání / 07. 02. 2018 /
S odstupem několika let můžeme konstatovat, že úspěšné vzdělávání jakéhokoli dítěte ve třídě se odvíjí od vzájemné spolupráce všech zúčastněných stran, a to bez ohledu na to, jestli má dítě nějaké speciální vzdělávací potřeby“, říkají kolegyně učitelka Martina Kolmanová a asistentka pedagoga, v současné ... Více...
Společné vzdělávání odpovídá potřebám dnešního světa / 22. 01. 2018 /
Společné vzdělávání je vzdělávacím trendem, který odpovídá potřebám dnešního světa a lidské společnosti“, říká Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice, která dlouhodobě v praxi realizuje přístup, že škola má děti připravovat především na život, nejen na další studium a na výkon profese. Více...
Předškolní věk je klíčovým obdobím / 18. 01. 2018 /
„Předškolní věk je klíčovým obdobím pro rozvoj předpokladů školních dovedností, mezi které spadá nejen čtení, psaní a počítání. Ve školním věku se už jen těžce dohání to, co se v předškolním věku dostatečně nerozvinulo. A to ať už zanedbáním, nebo pomalejším či odchylným vývojem,“ říká Ba... Více...
Doufám, že budou i v budoucnu Honzíkovými kamarády / 17. 01. 2018 /
Náš syn Honzík má Downův syndrom, pobyt mezi zdravými dětmi mu přináší převážně klady, snaží se zdravé děti napodobovat, vyrovnat se jim, přejímá od nich "normální návyky"“, říká Marie Holá, maminka třináctiletého Jana, který navštěvuje běžnou základní školu Bavorského v jihočeských Vodňanech. „Douf... Více...
Pro mnoho dětí je životní start těžký / 17. 01. 2018 /
Mnoho dětí vstupuje do života s těžkým životním startem“, říká Yvetta Blanarovičová, filmová a divadelní herečka a zpěvačka, která se kromě své umělecké kariéry aktivně věnuje také charitativní činnosti zaměřené na pomoc hudebně a sportovně talentovaným dětem z dětských domovů a sociálně z... Více...
Postižený člověk není méněcenný / 08. 11. 2017 /
„Moje životní krédo vychází z předpokladu, že postižený člověk není méněcenný,“ říká Martin Müller, který ve svých dvou letech proděl pneumokokovu meningitidu, v jejímž důsledku ztratil sluch a dočasně ochrnul. „Postižený člověk se především nesmí bát a stranit se ostatních. Nes... Více...
Inkluze je darem pro všechny / 31. 10. 2017 /
„Jsem vyučující na Vyšší odborné škole sociálně právní v Jasmínové ulici v Praze 10. V mé pedagogické praxi se prolínají dvě roviny začleňování osob se znevýhodněním do společnosti, jednak profesní příprava budoucích sociálních pracovníků a sociálních pedagogů, jednak vlastní výuka studentů se znevý... Více...
Dobrý příklad od ostatních dětí je k nezaplacení / 24. 10. 2017 /
„Mé dceři Aničce je teď skoro 5 let. Je ještě malá, a přesto by se dalo říct, že je integrována mezi běžné děti od prvních měsíců svého života,“ říká Stefania Martinez, maminka dvou dcer, z nichž druhorozená Anna se narodila s nejobvyklejší chromozomální anomálií - Downovým syndromem. Více...
Školou a přijetím to začíná / 17. 10. 2017 /
„Školou a přijetím to začíná a v životě, práci a vztazích to pak pokračuje. Je jednodušší oslovit manažera firmy, aby mladíka s postižením zaměstnal, jestliže má ze školy nenahraditelnou osobní zkušenost a vyrostl-li s někým, komu je třeba v něčem trochu pomoci, aby mohl zažít úspěch j... Více...
Inkluze mé práci dodává smysl / 10. 10. 2017 /
„Před deseti lety se v naší malé školičce sešla téměř polovina romských dětí. To nám moc pomohlo. Nastavilo nám to ve vzdělávání zrcadlo. S běžně používanými metodami a postupy si v takové situaci nevystačíte,“ říká Radoslava Renzová, ředitelka Základní školy a mateřské školy Svitavy - Lač... Více...