Aktuality z projektu

Komplexní vzdělávání vedoucích pracovníků v oblasti PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ postoupilo do druhé poloviny / 22. 02. 2011 /

Během školního roku 2010/2011 v rámci třetí klíčové aktivity projektu Personální řízení probíhá vzdělávání v šesti různých modulech v celkovém rozsahu 145 hodin zaměřených na jednotlivé oblasti personálního řízení. Na začátku ledna 2011 bylo dokončeno vzdělávání v třetím modulu s názvem Personální činnosti zaměřené na řízení pracovního výkonu a pracovních schopností. Zastoupeno je sdílení praktických zkušeností mezi účastníky navzájem, jejich aktivní zapojení a analýza jejich konkrétních zkušeností a potřeb zkušeným lektorem. Podstatnou složkou vzdělávání je nácvik různých modelových situací pomocí videotechniky, například nácvik výběrových a propouštěcích rozhovorů.

Školení vedou i lektoři ze soukromé sféry, kteří jsou zdrojem dynamických a aktuálních zkušeností a ředitelům škol zprostředkují nový pohled na oblast personálního řízení. Pilotní školení probíhá ve všech krajích ČR (s výjimkou Prahy) a je pro účastníky zdarma.

Moduly

1 Role vedoucích pracovníků v personální politice: Osobnostní profil vedoucího pracovníka a jeho úloha v personální politice. Pojetí, význam a koncepce personální politiky. Personální strategie. Klíčové personální činnosti. Specifika personální práce ve školství.

2 Personální činnosti zaměřené na formování pracovní síly: Výběr, přijímání a adaptace pracovníků se zaměřením na specifické podmínky ve školách. Dynamika působení pracovníka na škole. Propouštění pracovníků.

3 Personální činnosti zaměřené na řízení výkonu a pracovních schopností: Řízení pracovního výkonu a hodnocení pracovníků. Motivace pracovníků. Vzdělávání a osobnostní rozvoj pracovníků. Odměňování pracovníků.

4 Personální činnosti zaměřené na pracovní vztahy: Přímá komunikace vedoucího pracovníka s podřízenými, komunikace v organizaci a její vliv na utváření pracovního klimatu. Pracovně právní předpisy.

5 Personální činnosti zaměřené na pracovní podmínky: Kompetence zaměstnavatele v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci. Pracovní prostředí. Kultura školy.

6 Podpůrné činnosti v personální politice: Vedení personální agendy a dokumentace. Evaluace. Specifika poradenské činnosti.

Ing. Natálie Kozáková
manažerka projektu