Podnavigace
Zprávy ze stáží
Zpráva Konzervatoř Pardubice 5. října 2010 / 05. 10. 2010 /
Účastníci stáže:
1. Zdeněk Čulík
2. Daniela Hamaričová
3. Pavla Hůšová, dipl. um.
4. Pavel Knězů, dipl. um.
5. Bc. Jindřich Macek
Rozsah stáže: 16 hodin
Účastníky grantového projektu ZVYKOM osobně přijal a celé dva dny provázel pan ředitel Mgr. Jaromír Hönig z Konzervatoře Pardubice.
Obsahová náplň stáže
V průběhu stáže byli účastníci seznámeni s činnostmi, které se vztahují k personální práci a systému řízení školy a absolvovali praktickou část výuky v tomto časovém sledu:
Úterý 5. října 2010
1. Teoretický seminář
Konzervatoř Pardubice:
představení, vhled do historie, kapacita konzervatoře, vyučované obory, aktuální stav žactva, vedení školy,
Aspekty řízení právního subjektu:
1. kde výuka probíhá – podmínky
2. kdo vyučuje – pedagogové – bez jejichž kvality nelze kvalit ve vzdělávání dosahovat
3. koho vzděláváme – žáci, kteří u nás studují – klienti ve vzdělávání,
Personalistika
– pedagog má velikou cenu pro organizaci - přijímání nových pedagogů na školu – výběrová řízení na místo pedagoga konzervatoře – struktura - průběh těchto řízení a kritéria,
- práce s pedagogy na škole,
- řešení různých problémů pracovně právních, uměleckých, osobních, pedagogických.
Propagace instituce na veřejnosti – prezentace školy:
- koncerty žáků,
- koncerty učitelů,
- tisk, rozhlas,
- soutěže atp.
- spolupráce se sociálními partnery – zejména rodiči.
Seznámení s budovou konzervatoře
– prohlídka sálů, učeben (poslechová učebna, učebna pro výuku PC, učebny jednotlivých oborů), zázemí.
Práce a odpovědnost manažerská
– péče o majetek – náročnost údržby objektu, průměrné roční náklady,
- vybavování školy, učeben – nástroje, nábytek atp.,
- zajišťování řádného chodu školy,
- spolupráce s ekonomickým úsekem.
2.1 Praktická část stáže – vhled do výuky
- výuka zpěvu - hlavní obor - Mgr. Stříteský Miloslav,
- návštěva interního (interpretačního) večera studentů v malém sále školy,
Zodpovězení dotazů účastníků projektu ZVYKOM a zhodnocení prvního dne stáže.
Středa 6. října 2010
2. 2 Praktická část stáže – vhled do výuky
- ukázka malokolektivní výuky – pohybová výuka pro zpěváky,
- ukázka individuální výuky – kytara – Saidl Petr,
- ukázka individuální výuky – flétna - Mgr. Mechová Silvie, Mgr. Hönig Jaromír,
- ukázka kolektivní výuky – hudební formy a analýza skladeb,
- zhodnocení poznatků z praktické výuky a její organizace.
3. Teoretický seminář:
- spolupráce ZUŠ s konzervatořemi – příprava na studium,
• podmínky talentových zkoušek,
• systém přijímání po talentových zkouškách,
• hodnocení výkonů a systém výběru uchazečů,
• přijetí a odvolání,
• systém výuky na konzervatořích – současnost – učební plány,
• tvorba úvazků a rozvrhů hodin – náhled do vnitřního dokumentu Úvazky a rozpisy učebních plánů – vysvětlení systému,
• Rámcový vzdělávací program
• Školní vzdělávací program
- kontakty a vazby mezi ZUŠ a Konzervatoří Pardubice – pozvání na Konzultační den, nabídka spolupráce při pořádání koncertů i seminářů pro žáky ZUŠ,
- vedení konzervatoře si velmi váží práce na ZUŠ – vnímá ji jako důležité podhoubí a zázemí pro druhý i třetí stupeň našeho systému uměleckého školství.
Zhodnocení dvoudenní stáže, prostor pro závěrečné dotazy účastníků projektu ZVYKOM.
Účastníky grantového projektu ZVYKOM osobně přijal a celé dva dny provázel pan ředitel Mgr. Jaromír Hönig z Konzervatoře Pardubice.
Obsahová náplň stáže
V průběhu stáže byli účastníci seznámeni s činnostmi, které se vztahují k personální práci a systému řízení školy a absolvovali praktickou část výuky v tomto časovém sledu:
Úterý 5. října 2010
1. Teoretický seminář
Konzervatoř Pardubice:
představení, vhled do historie, kapacita konzervatoře, vyučované obory, aktuální stav žactva, vedení školy,
Aspekty řízení právního subjektu:
1. kde výuka probíhá – podmínky
2. kdo vyučuje – pedagogové – bez jejichž kvality nelze kvalit ve vzdělávání dosahovat
3. koho vzděláváme – žáci, kteří u nás studují – klienti ve vzdělávání,
Personalistika
– pedagog má velikou cenu pro organizaci - přijímání nových pedagogů na školu – výběrová řízení na místo pedagoga konzervatoře – struktura - průběh těchto řízení a kritéria,
- práce s pedagogy na škole,
- řešení různých problémů pracovně právních, uměleckých, osobních, pedagogických.
Propagace instituce na veřejnosti – prezentace školy:
- koncerty žáků,
- koncerty učitelů,
- tisk, rozhlas,
- soutěže atp.
- spolupráce se sociálními partnery – zejména rodiči.
Seznámení s budovou konzervatoře
– prohlídka sálů, učeben (poslechová učebna, učebna pro výuku PC, učebny jednotlivých oborů), zázemí.
Práce a odpovědnost manažerská
– péče o majetek – náročnost údržby objektu, průměrné roční náklady,
- vybavování školy, učeben – nástroje, nábytek atp.,
- zajišťování řádného chodu školy,
- spolupráce s ekonomickým úsekem.
2.1 Praktická část stáže – vhled do výuky
- výuka zpěvu - hlavní obor - Mgr. Stříteský Miloslav,
- návštěva interního (interpretačního) večera studentů v malém sále školy,
Zodpovězení dotazů účastníků projektu ZVYKOM a zhodnocení prvního dne stáže.
Středa 6. října 2010
2. 2 Praktická část stáže – vhled do výuky
- ukázka malokolektivní výuky – pohybová výuka pro zpěváky,
- ukázka individuální výuky – kytara – Saidl Petr,
- ukázka individuální výuky – flétna - Mgr. Mechová Silvie, Mgr. Hönig Jaromír,
- ukázka kolektivní výuky – hudební formy a analýza skladeb,
- zhodnocení poznatků z praktické výuky a její organizace.
3. Teoretický seminář:
- spolupráce ZUŠ s konzervatořemi – příprava na studium,
• podmínky talentových zkoušek,
• systém přijímání po talentových zkouškách,
• hodnocení výkonů a systém výběru uchazečů,
• přijetí a odvolání,
• systém výuky na konzervatořích – současnost – učební plány,
• tvorba úvazků a rozvrhů hodin – náhled do vnitřního dokumentu Úvazky a rozpisy učebních plánů – vysvětlení systému,
• Rámcový vzdělávací program
• Školní vzdělávací program
- kontakty a vazby mezi ZUŠ a Konzervatoří Pardubice – pozvání na Konzultační den, nabídka spolupráce při pořádání koncertů i seminářů pro žáky ZUŠ,
- vedení konzervatoře si velmi váží práce na ZUŠ – vnímá ji jako důležité podhoubí a zázemí pro druhý i třetí stupeň našeho systému uměleckého školství.
Zhodnocení dvoudenní stáže, prostor pro závěrečné dotazy účastníků projektu ZVYKOM.