Aktuality z projektu

Klíčová aktivita č. 2: Systém vzdělávání / 01. 04. 2013 /

 

Druhým výstupem této klíčové aktivity je tvorba 5 modulových vzdělávacích programů určených pro vzdělávání pedagogů v kariérním systému. Řešitelská skupina, která tvořila podobu a obsah Profesního standardu učitele, ve spolupráci s vedením projektu navrhla 5 očekávaných kompetencí z Profesního standardu učitele, které budou rozpracovány do vzdělávacích programů.  Tyto vzdělávací programy budou tvořeny pro cílové skupiny pedagogů z MŠ, ZŠ, SŠ, jedno téma bude zpracováno průřezově pro všechny pedagogy bez ohledu na typ nebo druh škol. Zde vycházíme ze skutečnosti, že některé očekávané kompetence z Profesního standardu učitele jsou společné pro profesi učitele ze všech typů a druhů škol.

Vzdělávací programy budou tvořeny k těmto vybraným 5 očekávaným kompetencím:

•             „Výsledky učení žáků hodnotí s využitím aktuálních teoretických poznatků. Hodnocení žákovy práce provádí dle jasných kritérií a vztahuje jej k cílům učení. Přihlíží k individuálním možnostem žáka.“ – zaměřeno pro učitele ZŠ pro 3. stupeň KS

•             „Rozvíjí u žáků dovednosti potřebné k hodnocení vlastní práce i práce ostatních. Vede je k odpovědnosti za výsledky vlastního učení.“ – zaměřeno pro učitele SŠ pro 3. stupeň KS.

•             „Komunikuje s partnery školy a účelně s nimi spolupracuje.“ – zaměřeno pro učitele MŠ pro 3. stupeň KS.

•             „Ve své práci využívá principy reflexivní praxe“ – zaměřeno pro učitele průřezově z MŠ, ZŠ, SŠ – pro 2. stupeň KS. Tento vzdělávací program bude zaměřen na práci s profesním portfoliem učitele.

·                 „Při práci se žáky využívá široké spektrum metod a forem výuky s jednoznačným důrazem na aktivní učení žáků.“ – zaměřeno pro učitele ZŠ pro 3. stupeň KS

Vytvořené vzdělávací programy včetně studijních materiálů budou pilotovány na počtu cca 250 učitelů. Cílem takto rozsáhlé pilotáže bude ověření, zda vytvořená forma, podoba a obsah vzděl. programů bude pro pedagogy přínosná, smysluplná a bude skutečně sloužit pro podporu pedagogů v kariérním systému.