Aktuality z projektu

Klíčová aktivita č. 3: Profesní portfolio učitele / 20. 06. 2013 /

 

Během jarních měsíců byla sestavena skupina 12 členů, kteří byli osloveni z řad zkušených ředitelů a učitelů ze škol (MŠ, ZŠ, SŠ, G), které mají zkušenosti s používáním portfolií a s hodnocením a sebehodnocením učitelů, a odborníků z akademické sféry. Řešitelská skupina zahájila svou činnost v červnu, jejich prvním úkolem bylo seznámení s postupem prací na Profesním standardu učitele a pojetí koncepce kariérního systému. První porada řešitelské skupiny za přítomnosti zástupců z ostatních klíčových aktivit proběhla v duchu aktivních diskusí o pojetí profesního portfolia jako nástroje profesního rozvoje pedagoga a jeho zasazení do rámce kariérního systému. Profesní portfolio by se mělo nástrojem dokládajícím dovednosti a kompetence, které bude pedagog v případě svého zájmu prostřednictvím svého portfolia prezentovat v průběhu hodnoticích a atestačních řízeních. V diskusích zaznívaly hlasy členů řešitelské skupiny - ředitelů a učitelů, kteří nové pohledy na učitelskou profesi dávali do souvislostí svých praktických zkušeností a znalostí situací v různých školách. Vytvořit podobu a formu profesního portfolia, které splní všechny nároky na něj kladené v kariérním systému, bude velmi náročný úkol.